RuneTrack Forums
It is currently Thu Mar 13, 2025 10:18 am

All times are UTC [ DST ]

Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
PostPosted: Wed Jun 19, 2019 10:33 am 

Naarmate meer hardlopers horen over minimalistische schoenen, merken ze dat ze ten onrechte op hun traditionele hardloopschoenen lopen. Hier is nog een ander voorbeeld van hoe iemand erachter kwam dat de 'schoenen' hem niet hielpen draaien. In feite belemmerden ze het zelfs.

Ik begon ongeveer 5 jaar geleden wekelijks in Asics Gel Kayano's. Gedurende 2 jaar kon ik niet meer dan 2 mijl rennen zonder dat ik na elke vlucht mijn knie?n en enkels hoefde af te koelen. Mijn Iliotibial-band gaf me ook pijn aan de buitenkant van beide knie?n en heupen. Ik heb Second Sole Nike Free 5.0 Damen bezocht en ze hebben geadviseerd om over te schakelen naar de Mizuno Wave Riders. Deze schoenen hielpen in het begin, zodat ik wat verder kon lopen, en terwijl ze mijn knie- en enkelpijn iets verminderden, waren tegen het eind van de zomer dezelfde intense pijnen terug. Toen, 2 jaar geleden in combinatie met mijn dieet, schakelde ik over naar de New Balance Trail Minimus-schoenen, die alle knie?n, enkel en IT-bandklachten volledig elimineerden. Ik ben nu in staat om verder, sneller en pijnvrij te rennen! De laatste paar maanden heb ik voornamelijk in de FiveFingers (Bikilas) gelopen, nog steeds gebruik de NB Minimus voor mijn triatlonwedstrijden.

Lee heeft niet alleen zijn pijn opgelost, hij blijft ook de andere lopers voor. In deze meest recente sprinttriatlon eindigde Lee als tweede bij de winnaar die zich kwalificeerde voor Adidas Zx 750 Womens de Ironman World Championship zaterdag, 13 oktober 2012 in Kailua-Kona, Hawaii.

Ongelukkig en verdrietig nieuws opnieuw in de hardloopgemeenschap zoals Ryan Hall heeft aangekondigd dat hij de New York City-marathon verlaat vanwege "verschillende zeurende verwondingen." Nike Air Max 90 Damen Ik had al eerder over zijn verwondingen geblogd toen zijn kans op de gouden medaille in Londen tekortschoot om tien uur toen hij stopte vanwege zijn strakke hamstring die zijn gang verstoorde. Het frustreert me gewoon om te horen dat hij nog steeds geplaagd wordt door plantaire fasciitis. Hij gaf toe dat het probleem vorig jaar november begon, waarop hij 3 weken vrijaf had genomen en een MRI had laten doen om eventuele onderliggende stressfracturen uit te sluiten. Op dit moment werd zijn behandeling uitgevoerd door chiropractor John Ball of Phoenix en bestond hij Nike Air Max 270 Heren uit shockwave-therapie, evenals de traditionele nachtspalk, stretching, massage, golfbal en versterking. Hij gaf ook toe dat hij meer tijd nodig had om krachttraining te doen met zijn voeten.

Plantaire fasciitis is een epidemie in onze samenleving die zonder Nike Air Pegasus 83 Donna twijfel niet zou bestaan ??in de mate waarin dat wel het geval is. Het is een overbelastingsverschijnsel dat secundair is aan een zwak spierstelsel dat kan worden voorkomen. Dr. Irene Davis, PhD, PT, FAPTA, directeur van het National Running Center Spaulding van de Harvard Medical School, geeft toe dat ze tot het besef kwam dat slippers niet de oorzaak zijn van plantaire fasciitis vanwege gebrek aan ondersteuning. Het gebeurde aan voeten die zwak waren van het feit dat ze in de traditionele ondersteuningsschoen het grootste deel van het jaar goed waren en toen het weer verbeterde, was de snelle overgang naar een niet-ondersteunende schoen te veel stress voor de zwakke voet. Het is niet de flip-flop zelf. Ik zie dit talloze keren per dag in mijn praktijk. Veel van mijn loopbanen in mijn pati?nten dwingen hen om schoenen met stijve Nike Air Force 1 Donna zolen te dragen, waardoor ze een groot risico lopen op plantaire fasciitis door de beweging te remmen en zo de voetspieren te verzwakken. Dit leidt uiteindelijk tot een overbelastingsblessure, soms als gevolg van de normale activiteiten die we dagelijks uitvoeren.

Profile  

Reply to topic  [ 1 post ] 

All times are UTC [ DST ]