RuneTrack Forums
It is currently Thu Mar 13, 2025 4:03 am

All times are UTC [ DST ]

Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
PostPosted: Thu Jun 14, 2018 3:51 am 

De New Balance Fresh Foam 980 lijkt een schoen te zijn met een lichte identiteitscrisis - het weet niet echt wat het wil zijn. Dat is niet noodzakelijk een slechte zaak, want ik hou Nike Air Max 90 Dames Roze van schoenen die innovatief zijn en de traditionele vorm van een hardloopschoen tegengaan, maar ik denk dat de marketing van deze schoen heeft bijgedragen tot een deel van de verwarring.
De slogan die New Balance heeft gekozen voor het op de markt brengen van Fresh Foam is "Ervaar de wetenschap van Soft." Dit suggereert dat de schoen een makkelijke rit zal bieden, en het heeft geresulteerd in een aantal mensen (waarschijnlijk ik inbegrepen) die dachten dat de schoen is het antwoord van New Balance op maximalistisch hardlopen. In alle eerlijkheid zou New Balance het waarschijnlijk niet eens zijn Nike Blazer Womens met deze positionering, en op hun productpagina voor Fresh Foam zeggen ze: "Met een lagere tussenzool voor een natuurlijker voetgevoel, is het Fresh Foam ongelooflijk zacht en toch stabiel ..." Zo is het zacht en lekker? Maximale? Natuurlijk, Nike Air Max 95 Femme uitsluitend op basis van specificaties, is de Fresh Foam 980 duidelijk geen "maximale" schoen. Met een stapelhoogte van 25 mm hak, 21 mm voorvoet en een gewicht van 9,1 oz lijkt het eigenlijk op schoenen als de Saucony Kinvara, Brooks Pureflow en Asics Gel Lyte33, die allemaal als lichtgewicht trainers kunnen worden beschouwd. En misschien het meest verbijsterend voor mij is het feit dat het verse schuim niet echt zo zacht aanvoelt. Voor mij is de Kinvara 5 een veel zachtere schoen. Dit is geen slechte zaak, ik denk gewoon dat het verse schuim slecht op de markt is. Dus hoe voelt het verse Nike Air Max 90 Damen schuim aan? Voor mij voelt het eigenlijk als een semi-stevige, responsieve lichtgewicht trainer. Ik heb ongeveer 55 mijl op mijn paar gezet (deze waren een persoonlijke aankoop bij mijn lokale hardloopwinkel), inclusief een lange serie Nike Air Max 90 Pánské van 16 mijl, en zijn behoorlijk onder de indruk geraakt van bijna alles, behalve de pasvorm vooraan (die ik ' het lukte om werk te maken via een binnenzoolwissel - zie hieronder).
De enige keer dat ik een echt gevoel van zachtheid in het Fresh Foam krijg, is wanneer ik een harde heele slag forceer. De achterkant van de hiel comprimeert mooi en voelt enigszins aan als een zachte schoen zoals de Nike Pegasus. Maar met mijn milde hakstoot voelt de schoen eigenlijk behoorlijk stevig aan - hij loopt heel soepel en is erg stabiel onder de voorvoet. Ik zou de rit bijna vergelijken met de Pearl Izumi N1, die Nike Air Max Zero Femme een extreem stevige schoen is. De bovenkant van de Fresh Foam bestaat uit een ademend gaas en heeft een zachte demping rond de enkelrand en de tong. Er is een plastic hielkap. Er is niets speciaals aan de bovenkant. Lijkt duurzaam Nike Air Max 90 Damen Pink en goed gemaakt.
De soepele rit die de schoen biedt, is waarschijnlijk een combinatie van de buitenzool met volledig contact en de geometrie van de voorvoet. Er is bijna een licht wipgevoel onder de teen. Ik denk dat de contour noodzakelijk is omdat het Fresh Foam niet erg flexibel is - het zorgt nog steeds voor een soepele overgang. Zoals ik in een vorige post al zei, mijn grootste klacht (alleen over de belangrijkste klacht) over het verse schuim is de vorm van de tip van de toebox. Het is te puntig, en het dwingt mijn grote teen naar binnen (vergelijk de vorm van de Fresh Foam toebox met de Salomon Nike Air Max 1 Damen Sense Pro hieronder; ik ging zelfs een halve maat hoger in de Fresh Foam om te proberen de pasvorm te verbeteren). Dit leidde tot wat schaafwonden tussen mijn tenen en op een lange termijn tot grote blaarvorming. Het is de enige Nike Air Max 1 Womens schoen die me in een paar jaar teenblaasjes heeft bezorgd.

Profile  

Reply to topic  [ 1 post ] 

All times are UTC [ DST ]