Jag upplever ibland sm?rta l?ngs yttermarginalen p? min v?nstra kn?sk?l. Det ?r aldrig sv?rt att hindra mig fr?n att springa, och det verkar komma och g? utan mycket f?rklaring. Min senaste t?vling tycktes sk?rda efter en k?rning i den nya Mizuno Sayonara - jag kan inte s?kra att skoen hade n?got att g?ra med det, men det har en mycket h?gre h?l ?n vad jag brukar och
Nike Air Vapormax Mujer jag kunde ber?tta att det var att ?ndra min g?ng lite. F?rra l?rdagen p? en 13 mil k?rning spelade jag med mitt steg f?
Nike Air Max 2017 Womens r att se hur det skulle p?verka den milda v?rmen i mitt kn?. Det verkade som n?r jag slappna av alla muskler under mitt kn? skulle ontet minska. Om jag tvingade en fr?mre strejk med ett n?got f?rstyvat ben s?g det ocks? till hj?lp. Men om jag verkligen tvungna dorsiflexion av min fot f?re jordkontakt vid kontraktion av tibialis anterior s?g sm?rtan upp sig. Det h?r ?r de roliga sakerna jag tycker om att g?ra medan du k?r - att best?mma hur man g?r mitt kn? skadat! Jag spenderade en bra l?ng tid p? att t?nka p? m?jliga mekanismer som kan vara p? spel f?r att orsaka dessa f?r?ndringar. N?got felaktigt kom en tidskriftsartikel abstrakt i min inkorg i morse fr?n Medicine & Science in Sport & Exercise med titeln "?kande
Nike Air Presto Womens l?pande steghastighet minskar Patellofemoral Joint Forces. "Papperet var av ett team fr?n University of Wisconsin
Nike Internationalist Damesledt av Rachel Lenhart - det ?r en grupp som jag har skrivit om tidigare h?r p? Runblogger (h?r och h?r), och jag har hittat
Nike Air Max 95 Damen sina tidigare studier f?r att vara fascinerande . I den aktuella studien filmade laget 30 l?pare p? en instrumentstyrd l?pband och anv?nde en biomekanisk modell f?r att uppskatta krafter genom ett antal muskler, senor och leder i benen. L?pare filmade vid sin f?redragna steghastighet och ?ven vid 90% (l?gre kadens) och 110% (h?gre kadens) av deras f?redragna steghastighet f?r att se hur f?r?ndring av kadens p?verkat dessa krafter. Det ?r viktigt att notera att krafterna uppskattades via modellering och inte av faktiska sensorer i v?vnaderna (det skulle vara en tuff studie att g?ra!), S? det ?r
Nike Air Max 95 Womens alltid n?got att komma ih?g i en studie s? h?r - resultaten ?r bara lika bra som modell (och jag har inte sakkunskap
www.hijosdelvacio.es f?r att utv?rdera modellen som de anv?nde). Vad forskargruppen hittade var v?ldigt intressant. I ett n?tskal rekommenderar
Nike Air Max 95 Homme dessa resultat (och jag anv?nder ordet f?resl?r eftersom det h?r var en modelleringsstudie och de faktiska inre krafterna m?ttes inte direkt) att toppkrafterna och kraftkraftshastigheten genom patellar senan och patellofemoralfogen minskas n?r kadensen ?kas med 10% ?ver f?redragen (dvs. en kortare och snabbare strid) och ?kas n?r kadens reduceras 10% fr?n f?redragen (dvs en l?ngsammare, l?ngre stride). Kanske mer intressant f?resl?r de att nyckelfaktorn som f?rklarar detta resultat inte ?r s? mycket topp vertikal markreaktionskraft (som har varit i fokus f?r mycket av debattrelationen f?r att bilda f?r?ndring av sena), men snarare den maximala m?ngden kn?b?jning under mittl?ge (dvs den maximala m?ngden som
Adidas Superstar Mujer kn?et b?jer). Jag tycker det h?r ?r s?rskilt intressant i ljuset av min egen kn?v?rk, eftersom ett av de mest effektiva
www.artealjabiri.de s?tten att f? det att g? ?r att stela mitt drabbade ben och land p? min framsida. Min gissning ?r att det som h?nder ?r att jag f?rkortar mitt steg och b?j mina kn? mindre genom att g?ra detta och det minskar kraften genom den drabbade senan. Nu m?ste jag s?tta Sayonarna tillbaka med en kadens sensor kopplad och se om jag kan f? lite magi att h?nda!