RuneTrack Forums
It is currently Tue Mar 11, 2025 6:14 am

All times are UTC [ DST ]

Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
PostPosted: Thu Dec 13, 2018 7:14 am 

Voorafgaand aan de presentatie waren Howard en Nike, sportmarketingbureau Howard White, naar Chicago gevlogen om een ??dag door te brengen met de toen 24-jarige Jordan, om hem te Nike React Element 55 Womens ontmoeten in zijn flat en mee te flaneren voor een afspraak met een nabijgelegen kostuumontwerper.
"Het was geweldig om hem te zien met deze suit-makers," zei Hatfield. "Hij koos materialen uit en hij zei letterlijk:" Ik vind die revers niet leuk, wat kunnen we anders doen? " Hij was erg Nike Ebernon Low Womens betrokken bij het proces. "
Die ervaring leidde ertoe dat Hatfield geloofde dat Jordan serieuze input kon leveren voor het ontwerp van zijn derde schoen.
had echt een goed gevoel voor stijl, "zei Hatfield." Ik denk niet dat iemand in het bedrijf helemaal begrepen had dat er Nike Air Max 97 Mujer atleten waren die in staat waren om echte medewerkers te zijn. "
Hatfield groef door nieuwe materialenboekjes en bekeek exotische texturen die geheel nieuw waren in de wereld van de basketbalschoenen, terwijl ze op zoek was naar een meer ingekort en rijk getrommeld leer voor het Nike Air Max 2017 Womens bovenwerk. Hij wist ook dat Jordan waarschijnlijk de voorkeur zou geven aan een halfhoge schoen, die een combinatie van meer mobiliteit en bescherming biedt. Na het lopen van Jordani? door zijn vele inspiraties - de luxe textuur van olifantenhuid die de teen en hiel van de schoen zou accentueren, en de de terugkeer van een zwarte colorway die de industrie en competitie op de eerste Air Jordan had aangespoord - Hatfield trok het monster eruit. Het "Jumpman" -logo van de tong was de bepalende highlight, de eerste keer dat het op een Air Jordan-schoen was verwerkt.
"Toen Nike Air Max 270 Mujer ik de schoen pakte, greep Michael het van me en begon ernaar te kijken," zei Hatfield. "Hij was in een slecht humeur en toen, 20 minuten later, had hij de schoen in handen en zijn liefde voor design en zijn liefde voor het proces dat we hadden doorgemaakt, kwam het allemaal Adidas Superstar Heren terug naar hem."
Hatfield's beslissing om te leiden met het Jumpman-logo zette de richting van het ontwerp van de serie en verwijderde Jordan's gemopper en ongerustheid in die tijd. Dertig jaar later is het logo het bepalende symbool geworden van een van de meest invloedrijke merken in Adidas Superstar Womens schoenen, met een omzet van meer dan $ 3 miljard per jaar. Die beslissing was onderdeel van Hatfield's wens om de Air Jordan 3 in Jordani? in te kaderen als een icoon dat waardig is van zijn eigen merk, iets dat een decennium later werkelijkheid zou worden.
"Hoewel ik hem niet Adidas NMD Dames zo goed kende, vond ik het wel heel fijn om met MJ te praten over zijn eigen merk," zei hij. "Maar ik was in conflict, ik dacht dat de Swoosh er goed uitzag, het was ontworpen om een ??Swoosh te hebben - daarom werkt het [nu], er is een goede plek voor." Aan de andere kant had ik dit Nike Air Max 97 Damen Jumpman-logo en wist dat het goed zou zijn voor de schoen. "
"Dat was een keerpunt," zei Hatfield. "Op het allerlaatste moment koos ik ervoor om de Swoosh te verlaten en mee te gaan met de Jumpman. Het was toen een argument met sommige mensen in de marketing, dus ik gooide ze een Nike Air VaporMax Dames bot en zette Nike op de rug. Niemand wist het. Ik had het gesprek op het laatste moment gemaakt. '

Profile  

Reply to topic  [ 1 post ] 

All times are UTC [ DST ]